Czy skuter elektryczny jako pojazd użytkowy to dobry pomysł?

Skutery elektryczne mają wiele zalet, które wielokrotnie wymieniamy w naszych artykułach. Często zwracamy uwagę na przemyślenie zakupu pod kątem użyteczności pojazdu. Celu jaki ma on spełnić. Wielokrotnie podkreślamy, żeby nie strzelać z armaty do komara. Czyli nie kupować skutera z dwiema bateriami o zasięgu 100 km, kiedy my będziemy jeździć około 30km i to nie codziennie. Lub odwrotnie. Kupić odpowiednik 50ccm, kiedy my jeździmy za miasto i przyda nam się większy zasięg i optymalna prędkość 70km/h. Tak samo jest w przypadku skuterów elektrycznych używanych w biznesie. Dziś przyjrzymy się pojazdom pod kątem przydatności w pracy.

Skuter elektryczny jako pojazd użytkowy

Przede wszystkim… po co?

Skuter elektryczny jako pojazd użytkowy ma sens w wielu przypadkach, ze względu na swoją uniwersalność. Ogromną zaletą wobec innych pojazdów jest prostota obsługi. Co za tym idzie, skupiamy się na pracy, nie na naprawach eksploatacyjnych. Podstawową zaletą każdego skutera jest mobilność. Przemieszczanie się w korku między samochodami i przy tym prędkość wyższa niż roweru czy hulajnogi sprawia, że w wielu warunkach są one najszybsze. Zmęczymy się mniej niż na rowerze. Wyobrażasz sobie, żeby dziennie jeździć rowerem 50 lub 60 km służbowo? Są bezpieczniejsze od hulajnog elektrycznych i swobodniej można przewieźć na nich niewielki towar. Łatwość przemieszczania się, oferują również inne skutery, ale wybierając elektryczne rzeczywiście wpieramy środowisko.

Powyższe zalety kojarzą się z Last Mile Delivery.

Czyli transport ostatniej mili. To te obszary, gdzie następuje już dostawa do klienta docelowego. Najróżniejsze przesyłki, jedzenie, zakupy. Ale to nie wszystko. Często zdarza się, że pracujesz poruszając się po mieście, lub na konkretnych obszarach w jakimś celu. Pewnie nie raz już słyszałeś o badaniach, które mówią, że średnio jednym samochodem osobowym porusza się średnio mniej niż dwie osoby. A gdyby tak poruszać się skuterem? Nie wydaje się nam, że jest to utopijne myślenie, lub mało realne. Wiadomo, że nie wszyscy pracownicy będą chcieli lub mogli przesiąść się na skutery. Nie tylko skraca to czas podróży. Oszczędzasz na paliwie i to znacznie.

Ułatwienia zwiększające użytkowy aspekt skutera

Do skutera można zamontować wiele akcesoriów zaczynając od zwykłego stelaża, poprzez boczne sakwy lub kufry aż po na przykład torbę termiczną do przewożenia jedzenia. Dodatkowo pierwszy zakup kuriera rozwożącego jedzenie to uchwyt do zamocowania telefonu. Aby przedłużyć sezon, lub jeździć komfortowo niemal przez cały rok można zakupić dodatkowe rękawiczki czy rękawy w których ukryjesz ręce. Są specjalne motokoce zasłaniające nogi. Ostatnio popularnym u nas produktem są podgrzewane manetki, które zwiększają komfort i dzięki nim ręce nie marzną, a nie trzeba za każdym razem ściągać rękawiczek, żeby na przykład użyć smartfona. Możesz użyć dodatkowej owiewki (osłona przed wiatrem). Wszystkie z tych akcesoriów możesz dostać u nas ze swoim skuterem w odpowiedniej konfiguracji, lub zamówić same.

Pojazd użytkowy to również przemieszczanie się z punktu A do punktu B.

Często firmy, czy instytucje wymagają od swoich pracowników wykonania w ciągu dnia określonych podróży. Od firmy na pocztę, z poczty po drobne zakupy i z powrotem. Albo zawieźć dokumenty do urzędu i w drodze powrotnej zahaczyć o paczkomat. I często wysyłają ich po to samochodem osobowym. Niestety często obecne są schematy myślenia, które blokują tak bardzo, że pracownik za żadne skarby nie wsiądzie na skuter. Albo pracodawca nie widzi sensu w wydaniu pieniędzy na pojazd, który byłby znaczniej praktyczniejszy niż służbowy samochód ciągle wymagający doinwestowania. Warto poszerzyć horyzonty i przemyśleć sprawę. Nagłówki najświeższych wiadomości mówią “Idą ciężkie czasy, czas oszczędzać”, “W Trójmieście największe korki od lat”, albo “Biznes musi wzmocnić działania klimatyczne”, “Unia Europejska uchwaliła przepisy wymagające wymuszające działania proklimatyczne”.

Może warto skorzystać z gotowych rozwiązań i wybrać skuter elektryczny jako pojazd użytkowy?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *