Dobre praktyki przy obsłudze baterii do skutera elektrycznego

co wiedzieć w obsłudze baterii?
Jakie są najlepsze nawyki przy obsłudze baterii do skutera elektrycznego? Przedstawiamy kilka cennych wskazówek.

Miliardy kilometrów dzięki prawidłowej obsłudze baterii?

Użytkownicy NIU na całym świecie przejechali już na swoich skuterach elektrycznych 10 miliardów kilometrów. Po za coraz większą popularnością skuterów i determinacją użytkowników jest inny istotny czynnik, który pozwolił to osiągnąć. Baterie. Bez nich żaden pojazd elektryczny nie mógłby się poruszać. W zrównoważonym ekologicznym transporcie przyszłości, baterie są niezbędnym krokiem naprzód. Po za wysoką jakością wykonania baterii potrzebna jest również ich codzienna konserwacja. Dzięki prawidłowej obsłudze i prostym radom sprawisz, że bateria zachowa swoją wydajność i pojemność na długo.

Dlaczego muszę w ogóle zajmować się obsługą baterii?

Tak jak dbasz o baterię w swoim smartfonie czy laptopie, (czy dowolne inne urządzenie zawierające akumulatory litowo-jonowe) możesz zadbać o baterię w swoim skuterze. Wydłuży to jej żywotność i sprawi, że codzienne użytkowanie stanie się prostsze, ale i tańsze. Zadbajmy o dobre nawyki w obsłudze baterii do skutera elektrycznego. Szczególnie w zimie.

Temperatura otoczenia przy obsłudze baterii

Jazda, przechowywanie, ładowanie
Idealne warunki dla baterii skutera elektrycznego

Powyższy obrazek możesz sobie wydrukować i powiesić na ścianie nad łóżkiem… Lub po prostu od czasu do czasu zajrzeć na naszą stronę, żeby przypomnieć sobie o najważniejszych parametrach. Używanie baterii, ładowanie i składowanie przy temperaturach przekraczających podane, może skutkować problemami z akumulatorem lub skróceniem jego życia.

Jazda. To prosta sprawa – z reguły w naszych warunkach klimatycznych nikt nie jeździ w temperaturach poniżej -10oC oraz powyżej 45oC.

Przechowywanie. Istotne jest aby przechowywać skuter w pomieszczeniach o dodatnich temperaturach otoczenia w zimie. Oraz w lato ważna jest wentylacja, aby miejsce gdzie znajduje się bateria nie nagrzało się zanadto, w szczególności ponad 40 oC

Ładowanie. Podłączając baterie do ładowania pamiętaj o tym, że mogą w trakcie tego procesu się podgrzać. Dlatego maksymalna temperatura to 35 oC. Natomiast im niższa temperatura tym pojemność baterii jest również niższa. Ładowanie w przy mrozie po za tym, że może uszkodzić baterie, będzie również mniej efektywne.

Jak ładować baterie?

Możesz podłączyć ładowarkę bezpośrednio do skutera, lub wyciągnąć baterie i ładować je po za pojazdem. W tej chwili na taką wygodę pozwala większość profesjonalnych elektrycznych jednośladów. Zdecydowanie zalecane jest ładowanie z gniazdka wewnątrz pomieszczeń, bo nie wszystkie ładowarki i baterie są wodoodporne. Ładowarka nie powinna być zasłonięta, ani niczym przykryta aby poprawnie odprowadzić ciepło. Zapamiętaj zasadę by nie pozostawiać baterii na poziomie niższym niż 20%. Jeśli rozładujesz baterię w trakcie jazdy do poziomu kilku procent, podłącz ją od razu do ładowania. W przypadku gdy pozostawiłeś baterię dłużej nie ładowaną przy poziomie 0% może się okazać, że ładowarka nie rozpocznie ładowania. Jeśli poziom napięcia jest zbyt niski, system zarządzania baterią BMS odłączy baterię. Być może można ją w takim wypadku ponownie aktywować wyłącznie w autoryzowanym serwisie, czyli na przykład u nas. Nie próbuj samemu rozbierać akumulatora i go naprawiać. Aktywacja BMS następuje wyłącznie poprzez specjalny sprzęt diagnostyczny.

Jak bezpiecznie przechowywać baterię?

Przy prawidłowej obsłudze baterii nie należy zapominać o prawidłowym przechowywaniu w trakcie jej dłuższego nie używania. Jeśli Twój pojazd nie będzie użytkowany przez co najmniej 15 dni.

  • Pamiętaj o temperaturach przechowywania z rysunku powyżej ( 0 – 40oC)
  • Przechowuj w bezpiecznym miejscu bez ryzyka upadku baterii
  • Trzymaj pojazd lub baterię z dala od źródeł ciepła, otwartego ognia, palnych substancji.
  • Aby czas życia baterii był jak najdłuższy w okresach nie używania przetrzymuj ją na poziomie naładowania 50%.

Po zimie, lub długim okresie nie używania baterii można wykonać test w celu wykrycia potencjalnych problemów. Dostępny jest z poziomu aplikacji dla niektórych skuterów. Możesz też odwiedzić serwis, w celu wykonania takiego testu. Jeśli akumulator naładował się w pełni, ale na desce rozdzielczej wskazuje niższy poziom, lub rozładowaną baterię, również poinformuj o tym autoryzowanych specjalistów.

Dodatkowe informacje w obsłudze baterii

Produkty są stale unowocześniane. I nie dotyczy to wyłącznie nowych produktów. Twoja bateria może również otrzymać nowe efektywniejsze oprogramowanie. Możesz dostać taką informację w postaci wiadomości email lub powiadomienia w aplikacji. W takim przypadku zaplanuj wizytę w serwisie przy okazji przeglądu przedsezonowego, lub gwarancyjnego.

8 komentarzy do “Dobre praktyki przy obsłudze baterii do skutera elektrycznego

  1. Pingback: Czy skutery elektryczne są ekologiczne? - INDIGO ELECTRIC

  2. Pingback: Ile kosztuje eksploatacja skutera elektrycznego? - INDIGO ELECTRIC

  3. Pingback: 6 czynności, kiedy rozpoczynasz sezon na skuter elektryczny

  4. Pingback: Jak mrozy wpływają na skutery elektryczne? - INDIGO ELECTRIC

  5. Pingback: Odpowiedzialna konsumpcja skutera elektrycznego. INDIGO ELECTRIC

  6. Pingback: Czy można trzymać skuter elektryczny w zimie na zewnątrz? - INDIGO ELECTRIC

  7. Pingback: Jak uniknąć pożaru hulajnogi albo skutera elektrycznego? - INDIGO ELECTRIC

  8. Pingback: Ile kilometrów przejedzie skuter elektryczny? - INDIGO ELECTRIC

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *