Miliardy kilometrów dzięki prawidłowej obsłudze baterii?
Użytkownicy NIU na całym świecie przejechali już na swoich skuterach elektrycznych 10 miliardów kilometrów. Po za coraz większą popularnością skuterów i determinacją użytkowników jest inny istotny czynnik, który pozwolił to osiągnąć. Baterie. Bez nich żaden pojazd elektryczny nie mógłby się poruszać. W zrównoważonym ekologicznym transporcie przyszłości, baterie są niezbędnym krokiem naprzód. Po za wysoką jakością wykonania baterii potrzebna jest również ich codzienna konserwacja. Dzięki prawidłowej obsłudze i prostym radom sprawisz, że bateria zachowa swoją wydajność i pojemność na długo.
Dlaczego muszę w ogóle zajmować się obsługą baterii?
Tak jak dbasz o baterię w swoim smartfonie czy laptopie, (czy dowolne inne urządzenie zawierające akumulatory litowo-jonowe) możesz zadbać o baterię w swoim skuterze. Wydłuży to jej żywotność i sprawi, że codzienne użytkowanie stanie się prostsze, ale i tańsze. Zadbajmy o dobre nawyki w obsłudze baterii do skutera elektrycznego. Szczególnie w zimie.
Temperatura otoczenia przy obsłudze baterii
Powyższy obrazek możesz sobie wydrukować i powiesić na ścianie nad łóżkiem… Lub po prostu od czasu do czasu zajrzeć na naszą stronę, żeby przypomnieć sobie o najważniejszych parametrach. Używanie baterii, ładowanie i składowanie przy temperaturach przekraczających podane, może skutkować problemami z akumulatorem lub skróceniem jego życia.
Jazda. To prosta sprawa – z reguły w naszych warunkach klimatycznych nikt nie jeździ w temperaturach poniżej -10oC oraz powyżej 45oC.
Przechowywanie. Istotne jest aby przechowywać skuter w pomieszczeniach o dodatnich temperaturach otoczenia w zimie. Oraz w lato ważna jest wentylacja, aby miejsce gdzie znajduje się bateria nie nagrzało się zanadto, w szczególności ponad 40 oC
Ładowanie. Podłączając baterie do ładowania pamiętaj o tym, że mogą w trakcie tego procesu się podgrzać. Dlatego maksymalna temperatura to 35 oC. Natomiast im niższa temperatura tym pojemność baterii jest również niższa. Ładowanie w przy mrozie po za tym, że może uszkodzić baterie, będzie również mniej efektywne.
Jak ładować baterie?
Możesz podłączyć ładowarkę bezpośrednio do skutera, lub wyciągnąć baterie i ładować je po za pojazdem. W tej chwili na taką wygodę pozwala większość profesjonalnych elektrycznych jednośladów. Zdecydowanie zalecane jest ładowanie z gniazdka wewnątrz pomieszczeń, bo nie wszystkie ładowarki i baterie są wodoodporne. Ładowarka nie powinna być zasłonięta, ani niczym przykryta aby poprawnie odprowadzić ciepło. Zapamiętaj zasadę by nie pozostawiać baterii na poziomie niższym niż 20%. Jeśli rozładujesz baterię w trakcie jazdy do poziomu kilku procent, podłącz ją od razu do ładowania. W przypadku gdy pozostawiłeś baterię dłużej nie ładowaną przy poziomie 0% może się okazać, że ładowarka nie rozpocznie ładowania. Jeśli poziom napięcia jest zbyt niski, system zarządzania baterią BMS odłączy baterię. Być może można ją w takim wypadku ponownie aktywować wyłącznie w autoryzowanym serwisie, czyli na przykład u nas. Nie próbuj samemu rozbierać akumulatora i go naprawiać. Aktywacja BMS następuje wyłącznie poprzez specjalny sprzęt diagnostyczny.
Jak bezpiecznie przechowywać baterię?
Przy prawidłowej obsłudze baterii nie należy zapominać o prawidłowym przechowywaniu w trakcie jej dłuższego nie używania. Jeśli Twój pojazd nie będzie użytkowany przez co najmniej 15 dni.
- Pamiętaj o temperaturach przechowywania z rysunku powyżej ( 0 – 40oC)
- Przechowuj w bezpiecznym miejscu bez ryzyka upadku baterii
- Trzymaj pojazd lub baterię z dala od źródeł ciepła, otwartego ognia, palnych substancji.
- Aby czas życia baterii był jak najdłuższy w okresach nie używania przetrzymuj ją na poziomie naładowania 50%.
Po zimie, lub długim okresie nie używania baterii można wykonać test w celu wykrycia potencjalnych problemów. Dostępny jest z poziomu aplikacji dla niektórych skuterów. Możesz też odwiedzić serwis, w celu wykonania takiego testu. Jeśli akumulator naładował się w pełni, ale na desce rozdzielczej wskazuje niższy poziom, lub rozładowaną baterię, również poinformuj o tym autoryzowanych specjalistów.
Dodatkowe informacje w obsłudze baterii
Produkty są stale unowocześniane. I nie dotyczy to wyłącznie nowych produktów. Twoja bateria może również otrzymać nowe efektywniejsze oprogramowanie. Możesz dostać taką informację w postaci wiadomości email lub powiadomienia w aplikacji. W takim przypadku zaplanuj wizytę w serwisie przy okazji przeglądu przedsezonowego, lub gwarancyjnego.
Pingback: Czy skutery elektryczne są ekologiczne? - INDIGO ELECTRIC
Pingback: Ile kosztuje eksploatacja skutera elektrycznego? - INDIGO ELECTRIC
Pingback: 6 czynności, kiedy rozpoczynasz sezon na skuter elektryczny
Pingback: Jak mrozy wpływają na skutery elektryczne? - INDIGO ELECTRIC
Pingback: Odpowiedzialna konsumpcja skutera elektrycznego. INDIGO ELECTRIC
Pingback: Czy można trzymać skuter elektryczny w zimie na zewnątrz? - INDIGO ELECTRIC
Pingback: Jak uniknąć pożaru hulajnogi albo skutera elektrycznego? - INDIGO ELECTRIC
Pingback: Ile kilometrów przejedzie skuter elektryczny? - INDIGO ELECTRIC